Najczęściej zadawane pytania

ŚCIANY SZKLANE

1. Czy szyba jest bezpieczna dla dzieci?

Oferowane przez nas rodzaje szklenia są bezpieczne dla użytkowników. W standardzie stosujemy szkło VSG 3.3.1, które nawet w przypadku stłuczenia nie rozpryskuje się i nie wypada z ramy, ponieważ jest podklejone na specjalnej folii. W ofercie mamy również szkła hartowane i szkło zbrojone, które również należą do kategorii szkła bezpiecznego.

2. Czy otrzymam projekt przed rozpoczęciem produkcji?

Każdy klient przed wykonaniem zlecenia dostaje od nas drogą mailową projekt do akceptacji. Jeżeli wszystko się zgadza i nie wnoszą Państwo żadnych uwag, projekt trafia na produkcję. Jeśli jakieś uwagi się pojawią, korygujemy projekt bez dodatkowych opłat. Najczęściej jednak klienci są zadowoleni z pierwszej propozycji naszych architektów.

3. Czy wykonujecie inne wzory produktów, niż te dostępne na stronie?

Jesteśmy otwarci na pomysły klientów, aczkolwiek możliwość wykonania produktu możemy ocenić dopiero po zapoznaniu się z projektem/koncepcją.

4. Czy istnieje możliwość obejrzenia Państwa produktów przed złożeniem zamówienia?

Oczywiście. Posiadamy niewielką ekspozycję w siedzibie firmy, jak i produkty czekające na magazynie na montaż. Przed ewentualną wizytą prosilibyśmy o kontakt telefoniczny-stany magazynowe produktów są zmienne, więc na bieżąco będziemy mogli określić czy dany produkt jest obecnie na stanie.
Część naszych produktów można obejrzeć również w Showroomach – wszystkie lokalizacje znajdują się na naszej stronie głównej www.spaw-man.pl.

5. Jakie są terminy realizacji?

Standardowy termin realizacji zlecenia od daty zaakceptowania projektu wynosi 6-10 tygodni, rozbieżność ta wynika z aktualnej ilości zleceń, oraz rodzaju Państwa zamówienia.

6. Ile czasu czeka się na projekt?

Większość projektów dostarczmy do klienta drogą mailową w przeciągu 10 dni roboczych, licząc od dnia przeprowadzenia pomiaru u klienta.

7. Ile czasu czeka się na pomiary?

W miarę dostępności Państwa, jak i naszych projektantów staramy się przeprowadzić pomiar jak najszybciej, zazwyczaj następuje to w przeciągu kilku dni roboczych.

8. Na jakim etapie budowy możliwe jest wykonanie pomiaru?

Nie można wykonać dokładnego pomiaru, dopóki nie zostały wykonane tynki na ścianach i wylewka podłogowa. Najlepiej jednak przeprowadzać pomiar, gdy podłoga jest już finalnie wykończona.

9. Z jakim wyprzedzeniem należy umawiać pomiar?

Jeżeli na danym etapie możliwe jest dokonanie pomiaru, pomiar w zależności od miejsca inwestycji dokonywany jest zazwyczaj od 1 do 10 dni roboczych.

Termin pomiaru uzależniony jest od dostępności Państwa, naszych projektantów, jak i stanu inwestycji na dany moment.

10. Czy ścianki szklane są dźwiękoszczelne?

Nasze ściany szklane, dzięki zwartej, zespawanej konstrukcji, wykazują wysoką dźwiękoszczelność. Nieporównywanie lepiej tłumią dźwięk od cienkich konstrukcji skręcanych. Dźwiękoszczelność naszych drzwi zwiększają również zastosowane uszczelki i szczelne łączenia metalu ze szkłem. Nasze ścianki w dużym stopniu ograniczają rozprzestrzenianie się dźwięku pomiędzy oddzielonymi pomieszczeniami. Są z powodzeniem stosowane do oddzielania sal konferencyjnych i biurowych. W naszej siedzibie istnieje możliwość prezentacji walorów dźwiękoszczelnych naszych produktów.

11. Czy istnieje możliwość zastosowania klamki oraz zamka w Państwa drzwiach?

Tak, istnieje możliwość zastosowania zarówno klamki, jak i zamka w oferowanych przez nas drzwiach.

12. Czy istnieje możliwość zastosowania samodomykacza w drzwiach skrzydłowych?

Tak, za dodatkową dopłatą oferujemy możliwość montażu samodomykacza w oferowanych przez nas drzwiach skrzydłowych.

13. Czy Wasze drzwi posiadają ościeżnicę?

Oferowane przez nas drzwi nie posiadają ościeżnic. Drzwi osadzone są na futrynach wykonywanych pod konkretny wymiar wnęki, wykonanych z profili stalowych.

14. Co się stanie gdy szyba pęknie?

Nasza standardowa szyba VSG 3.3.1 składa się z dwóch szyb sklejonych specjalną folią, dzięki której szyba po pęknięciu nie rozpryskuje się i nie wypada z ramy, dzięki czemu nie zrani użytkowników odłamkami szkła.

15. Czy wykonujecie drzwi/kabiny pod prysznic?

Nie, nie wykonujemy drzwi/kabin prysznicowych.

16. Jak działa system drzwi przesuwnych?

System drzwi przesuwnych używany przez nas może być montowany do ściany, sufitu, lub może być elementem większej zabudowy stalowo-szklanej.
Drzwi posiadają system rolkowy, którego elementy poruszają się po osadzonej nad drzwiami szynie jezdnej.
System stosowany przez nas pozbawiony jest szyny jezdnej dolnej, dzięki czemu w świetle przejścia nie występują żadne dodatkowe elementy.

17. Czy posiadają Państwo produkty dostępne od ręki?

Nie, wszystkie nasze produkty są wytwarzane pod indywidualne zamówienie, a więc na konkretny wymiar.

18. Czy oferują Państwo montaż za granicą?

Tak, oferujemy montaż naszych produktów na terenie całej Europy.

19. Jak długo ważna jest gwarancja?

Okres gwarancji dla naszych produktów wynosi dwa lata od daty montażu.

20. Jak uzyskać wycenę?

Aby usprawnić proces wyceny, sugerujemy skorzystanie z formularza dostępnego na stronie. Po wprowadzeniu niezbędnych danych wstępna wycena generowana jest automatycznie, co pozwala na zapoznanie się z nią natychmiast.

21. Czy sprzedajecie produkty bez montażu?

Tak, istnieje możliwość zamówienia produktu bez usługi montażowej.
Produkt w zależności od gabarytów oraz ilości elementów, zostaje zapakowany, i zabezpieczony na czas transportu. Preferujemy odbiór osobisty lub samodzielną organizację transportu, ale jeśli będzie taka potrzeba, możemy produkty dowieźć za dodatkową opłatą.
W razie wątpliwości co do samego montażu zawsze służymy radą.

22. Czy samodzielny montaż drzwi/ścian szklanych jest łatwy?

Samodzielny montaż drzwi/ścian szklanych jest stosunkowo prosty. Dostają Państwo od nas gotowe komponenty, wraz z projektem, a w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości zawsze służymy radą. Montując nasze produkty, należy przestrzegać zasad BHP. Ze względu na wagę poszczególnych elementów sugerujemy montaż minimum w dwie osoby.

23. Czy istnieje możliwość zakupu na raty?

Niestety na ten moment nasza firma nie oferuje tego typu możliwości.

24. Gdzie mam zgłosić reklamację?

Reklamację należy zgłosić do nas drogą mailową niezwłocznie po wykryciu ewentualnej usterki.

25. Gdzie można zobaczyć dostępne kolory lakieru proszkowego?

Dostępne są wszystkie z ogólnodostępnej palety RAL, którą bez problemu znajdą Państwo w internecie, sklepach budowlanych lub w naszej siedzibie. Proszę mieć na uwadze, iż kolory wyświetlane na monitorze, mogą nieco odbiegać od efektu końcowego.

26. Ile czasu zajmuje montaż?

Czas montażu uzależniony jest od wielkości, oraz charakteru zlecenia.

Na tle dotychczasowych doświadczeń możemy ocenić, iż większość zleceń udaję się zamontować w przeciągu 1-2 dni roboczych.

27. Jak przygotować się do montażu?

Pierwszą z czynności, które należy dokonać przed spodziewanym montażem, jest, zapewnienie monterom swobodnego przejścia z produktami, oraz miejsca do pracy.
W obrębie montażu nie powinny znajdować się rzeczy, które utrudniałyby poruszanie się, lub byłyby narażone na uszkodzenia, zapylenie etc.

28. Czy ogrzewanie podłogowe przeszkadza w montażu?

Idealnym rozwiązaniem byłoby nie umieszczać rurek ogrzewania podłogowego w miejscu przeszłego montażu, aby uniknąć ewentualnej kolizji. Co, jednak jeśli ogrzewanie podłogowe jest już położone? Mamy na to dwa rozwiązania. Najbezpieczniej jest dopłacić za badanie przeprowadzenia rurek, które możemy wykonać w dniu montażu – wtedy bierzemy pełną odpowiedzialność za montaż do podłogi z ogrzewaniem podłogowym. Możemy również wykonać montaż bez przeprowadzenia pomiaru. Montujemy wtedy płycej, jednak nie bierzemy na siebie odpowiedzialności za ewentualny kontakt z rurkami ogrzewania podłogowego. Mamy duże doświadczenie w takim montażu i ryzyku kontaktu jest bardzo małe, jednak dla pewności, zalecamy zawsze zlecić dodatkowe badanie.

29. Czy da się zlokalizować rurki ogrzewania podłogowego podczas montażu?

Dysponujemy profesjonalnym sprzętem, który umożliwia zlokalizowanie rurek ogrzewania podłogowego. Ogrzewanie musi być sprawne oraz odpowiednio wcześniej uruchomione. Usługa ta jest dodatkowo płatna. Zamówienie usługi zależy zgłosić minimum dzień przed montażem.

BALUSTRADY ZEWNĘTRZNE

1. Czy balustrady zewnętrzne są odporne na warunki atmosferyczne?

Wykonywane przez nas produkty, narażone na działanie czynników atmosferycznych poddajemy procesowi cynkowania. Cynk ogniowy tworzy trwałą powłokę antykorozyjną, która nie traci swoich właściwości nawet w przypadku powierzchniowego uszkodzenia.

2. Czy szyba jest bezpieczna dla dzieci?

Oferowane przez nas rodzaje szklenia są bezpieczne dla użytkowników. W standardzie stosujemy szkło VSG 3.3.1, które nawet w przypadku stłuczenia nie rozpryskuje się i nie wypada z ramy, ponieważ jest podklejone na specjalnej folii. W ofercie mamy również szkła hartowane i szkło zbrojone, które również należą do kategorii szkła bezpiecznego.

Ponadto, w przypadku szkleń, które nie posiadają ram, wszystkie krawędzie są szlifowane, przez co nie istnieje ryzyko skaleczenia krawędzią szkła.

3. Czy otrzymam projekt przed rozpoczęciem produkcji?

Każdy klient przed wykonaniem zlecenia dostaje od nas drogą mailową projekt do akceptacji. Jeżeli wszystko się zgadza i nie wnoszą Państwo żadnych uwag, projekt trafia na produkcję. Jeśli jakieś uwagi się pojawią, korygujemy projekt bez dodatkowych opłat. Najczęściej jednak klienci są zadowoleni z pierwszej propozycji naszych architektów.

4. Czy wykonujecie inne wzory produktów niż te dostępne na stronie?

Jesteśmy otwarci na pomysły klientów, aczkolwiek możliwość wykonania produktu możemy ocenić dopiero po zapoznaniu się z projektem/koncepcją.

5. Balustrady zewn. Montować należy przed czy po położeniu styropianu/elewacji?

Montaż wykonać możemy przed oraz po położeniu styropianu, aczkolwiek preferowaną formą jest montaż przed położeniem elewacji.

6. Jaka jest standardowa wysokość balustrad?

Standardowa wysokość balustrad wacha się pomiędzy 90 cm, a 110 cm mierząc od posadzki do poręczy, uzależniona jest od preferencji klienta, lub charakteru budynku, z zachowaniem norm bezpieczeństwa.

7. Czy istnieje możliwość obejrzenia Państwa produktów przed złożeniem zamówienia?

Oczywiście. Posiadamy niewielką ekspozycję w siedzibie firmy, jak i produkty czekające na magazynie na montaż. Przed ewentualną wizytą prosilibyśmy o kontakt telefoniczny, stany magazynowe produktów są zmienne, więc na bieżąco będziemy mogli określić czy dany produkt jest obecnie na stanie.
Część naszych produktów można obejrzeć również w Showroomach – wszystkie lokalizacje znajdują się na naszej stronie głównej www.spaw-man.pl.

8. Jaki sposób montażu balustrad jest najlepszy?

Nie można powiedzieć czy dany sposób montażu balustrad jest lepszy/gorszy od drugiego. Zazwyczaj głównym kryterium wyboru są możliwości technologiczne, jak i względy estetyczne. Nasi architekci pomagają wybrać rozwiązanie, które u Państwa najlepiej się sprawdzi, kiedy przyjeżdżają wykonać dokładny pomiar.

9. Jakie są zalety lakieru proszkowego w wykończeniu w drobnej strukturze?

Lakier proszkowy charakteryzuje się jednolitą matową powłoką nieporównywalnie trwalszą od innych form lakierowania. Jest odporniejszy na uszkodzenia mechaniczne, działanie czynników atmosferycznych, czy chemicznych. Mniej widać na nim ewentualne rysy, przetarcia powstałe w wyniku eksploatacji, a także w przypadku większych uszkodzeń łatwiej jest uzupełnić ewentualne ubytki na miejscu, bez konieczności demontażu elementu i ponownego lakierowania całości.
Lakier o drobnej strukturze jest matowy, dzięki czemu jest łatwiejszy w utrzymaniu czystości i mniej odznaczają się na nim ślady palców w porównaniu do lakieru gładkiego.

10. Czy lakier proszkowy o drobnej strukturze jest łatwy w czyszczeniu?

Drobna struktura lakieru powoduje, że zdecydowanie mniej widać na nim kurz i odciski palców w porównaniu do lakieru gładkiego. Lakier strukturalny nie sprawia trudności w czyszczeniu. Zazwyczaj wystarczy przetrzeć element ściereczką wykonaną z mikrofibry, z dodatkiem wody, lub neutralnych środków czyszczących.

11. Jakie są terminy realizacji?

Standardowy termin realizacji zlecenia od daty zaakceptowania projektu wynosi 8-12 tygodni, rozbieżność ta wynika z aktualnej ilości zleceń, oraz rodzaju Państwa zamówienia.

12. Ile czasu czeka się na projekt?

Większość projektów dostarczmy do klienta drogą mailową w przeciągu 10 dni roboczych, licząc od dnia przeprowadzenia pomiaru u klienta.

13. Ile czasu czeka się na pomiary?

W miarę dostępności Państwa, jak i naszych projektantów staramy się przeprowadzić pomiar jak najszybciej, zazwyczaj następuje to w przeciągu kilku dni roboczych.

14. Czy oferują Państwo montaż za granicą?

Tak, oferujemy montaż naszych produktów na terenie całej Europy.

15. Jak długo ważna jest gwarancja?

Okres gwarancji dla naszych produktów wynosi dwa lata od daty montażu.

16. Jak uzyskać wycenę?

Aby usprawnić proces wyceny, sugerujemy skorzystanie z formularza dostępnego na stronie. Po wprowadzenia niezbędnych danych wstępna wycena generowana jest automatycznie, co pozwala na zapoznanie się z nią natychmiast.

17. Co się stanie gdy szyba pęknie?

Nasza standardowa szyba VSG 3.3.1 składa się z dwóch szyb sklejonych specjalną folią, dzięki której szyba po pęknięciu nie rozpryskuje się i nie wypada z ramy, dzięki czemu nie zrani użytkowników odłamkami szkła.

18. Czy sprzedajecie produkty bez montażu?

Tak, istnieje możliwość zamówienia produktu bez usługi montażowej.
Produkt w zależności od gabarytów oraz ilości elementów, zostaje zapakowany, i zabezpieczony na czas transportu. Preferujemy odbiór osobisty lub samodzielną organizację transportu, ale jeśli będzie taka potrzeba, możemy produkty dowieźć za dodatkową opłatą.
W razie wątpliwości co do samego montażu zawsze służymy radą.

19. Na jakim etapie budowy możliwe jest wykonanie pomiaru?

Nie można wykonać dokładnego pomiaru, dopóki nie zostały wykonane tynki na ścianach i wylewka podłogowa. Najlepiej jednak przeprowadzać pomiar, gdy podłoga jest już finalnie wykończona.

20. Z jakim wyprzedzeniem należy umawiać pomiar?

Jeżeli na danym etapie możliwe jest dokonanie pomiaru, pomiar w zależności od miejsca inwestycji dokonywany jest zazwyczaj od 1 do 10 dni roboczych.
Termin pomiaru uzależniony jest od dostępności Państwa, naszych projektantów, jak i stanu inwestycji na dany moment.

21. Czy posiadają Państwo produkty dostępne od ręki?

Nie, wszystkie nasze produkty są wytwarzane pod indywidualne zamówienie, a więc na konkretny wymiar.

22. Czy istnieje możliwość zakupu na raty?

Niestety na ten moment nasza firma nie oferuje tego typu możliwości.

23. Gdzie mam zgłosić reklamację?

Reklamację należy zgłosić do nas drogą mailową niezwłocznie po wykryciu ewentualnej usterki.

24. Gdzie można zobaczyć dostępne kolory lakieru proszkowego?

Dostępne są wszystkie z ogólnodostępnej palety RAL, którą bez problemu znajdą Państwo w internecie, sklepach budowlanych lub w naszej siedzibie. Proszę mieć na uwadze, iż kolory wyświetlane na monitorze, mogą nieco odbiegać od efektu końcowego.

25. Ile czasu zajmuje montaż?

Czas montażu uzależniony jest od wielkości, oraz charakteru zlecenia.

Na tle dotychczasowych doświadczeń możemy ocenić, iż większość zleceń udaję się zamontować w przeciągu 1-2 dni roboczych.

26. Jak przygotować się do montażu?

Pierwszą z czynności, które należy dokonać, przed spodziewanym montażem jest, zapewnienie monterom swobodnego przejścia z produktami, oraz miejsca do pracy.
W obrębie montażu nie powinny znajdować się rzeczy, które utrudniałyby poruszanie się, lub byłyby narażone na uszkodzenia, zapylenie etc.

27. Czy ogrzewanie podłogowe przeszkadza w montażu?

Idealnym rozwiązaniem byłoby nie umieszczać rurek ogrzewania podłogowego w miejscu przeszłego montażu, aby uniknąć ewentualnej kolizji. Co, jednak jeśli ogrzewanie podłogowe jest już położone? Mamy na to dwa rozwiązania. Najbezpieczniej jest dopłacić za badanie przeprowadzenia rurek, które możemy wykonać w dniu montażu – wtedy bierzemy pełną odpowiedzialność za montaż do podłogi z ogrzewaniem podłogowym. Możemy również wykonać montaż bez przeprowadzenia pomiaru. Montujemy wtedy płycej, jednak nie bierzemy na siebie odpowiedzialności za ewentualny kontakt z rurkami ogrzewania podłogowego. Mamy duże doświadczenie w takim montażu i ryzyku kontaktu jest bardzo małe, jednak dla pewności, zalecamy zawsze zlecić dodatkowe badanie.

28. Czy da się zlokalizować rurki ogrzewania podłogowego podczas montażu?

Dysponujemy profesjonalnym sprzętem, który umożliwia zlokalizowanie rurek ogrzewania podłogowego. Ogrzewanie musi być sprawne oraz odpowiednio wcześniej uruchomione. Usługa ta jest dodatkowo płatna. Zamówienie usługi zależy zgłosić minimum dzień przed montażem.

BALUSTRADY WEWNĘTRZNE

1. Czy otrzymam projekt przed rozpoczęciem produkcji?

Każdy klient przed wykonaniem zlecenia dostaje od nas drogą mailową projekt do akceptacji. Jeżeli wszystko się zgadza i nie wnoszą Państwo żadnych uwag, projekt trafia na produkcję. Jeśli jakieś uwagi się pojawią, korygujemy projekt bez dodatkowych opłat. Najczęściej jednak klienci są zadowoleni z pierwszej propozycji naszych architektów.

2. Czy wykonujecie inne wzory produktów niż te dostępne na stronie?

Jesteśmy otwarci na pomysły klientów, aczkolwiek możliwość wykonania produktu możemy ocenić dopiero po zapoznaniu się z projektem/koncepcją.

3. Jaka jest standardowa wysokość balustrad?

Standardowa wysokość balustrad wacha się pomiędzy 90 cm, a 110 cm mierząc od posadzki do poręczy, uzależniona jest od preferencji klienta, lub charakteru budynku, z zachowaniem norm bezpieczeństwa.

4. Czy istnieje możliwość obejrzenia Państwa produktów przed złożeniem zamówienia?

Oczywiście. Posiadamy niewielką ekspozycję w siedzibie firmy, jak i produkty czekające na magazynie na montaż. Przed ewentualną wizytą prosilibyśmy o kontakt telefoniczny, stany magazynowe produktów są zmienne, więc na bieżąco będziemy mogli określić czy dany produkt jest obecnie na stanie.
Część naszych produktów można obejrzeć również w Showroomach – wszystkie lokalizacje znajdują się na naszej stronie głównej www.spaw-man.pl.

5. Jaki sposób montażu balustrad jest najlepszy?

Nie można powiedzieć czy dany sposób montażu balustrad jest lepszy/gorszy od drugiego. Zazwyczaj głównym kryterium wyboru są możliwości technologiczne, jak i względy estetyczne. Nasi architekci pomagają wybrać rozwiązanie, które u Państwa najlepiej się sprawdzi, kiedy przyjeżdżają wykonać dokładny pomiar.

6. Jakie są zalety lakieru proszkowego w wykończeniu w drobnej strukturze?

Lakier proszkowy charakteryzuje się jednolitą matową powłoką nieporównywalnie trwalszą od innych form lakierowania. Jest odporniejszy na uszkodzenia mechaniczne, działanie czynników atmosferycznych, czy chemicznych. Mniej widać na nim ewentualne rysy, przetarcia powstałe w wyniku eksploatacji, a także w przypadku większych uszkodzeń łatwiej jest uzupełnić ewentualne ubytki na miejscu, bez konieczności demontażu elementu i ponownego lakierowania całości.
Lakier o drobnej strukturze jest matowy, dzięki czemu jest łatwiejszy w utrzymaniu czystości i mniej odznaczają się na nim ślady palców w porównaniu do lakieru gładkiego.

7. Czy lakier proszkowy o drobnej strukturze jest łatwy w czyszczeniu?

Drobna struktura lakieru powoduje, że zdecydowanie mniej widać na nim kurz i odciski palców w porównaniu do lakieru gładkiego. Lakier strukturalny nie sprawia trudności w czyszczeniu. Zazwyczaj wystarczy przetrzeć element ściereczką wykonaną z mikrofibry, z dodatkiem wody, lub neutralnych środków czyszczących.

8. Jakie są terminy realizacji?

Standardowy termin realizacji zlecenia od daty zaakceptowania projektu wynosi 8-12 tygodni, rozbieżność ta wynika z aktualnej ilości zleceń, oraz rodzaju Państwa zamówienia.

9. Ile czasu czeka się na projekt?

Większość projektów dostarczmy do klienta drogą mailową w przeciągu 10 dni roboczych, licząc od dnia przeprowadzenia pomiaru u klienta.

10. Ile czasu czeka się na pomiary?

W miarę dostępności Państwa, jak i naszych projektantów staramy się przeprowadzić pomiar jak najszybciej, zazwyczaj następuje to w przeciągu kilku dni roboczych.

11. Czy oferują Państwo montaż za granicą?

Tak, oferujemy montaż naszych produktów na terenie całej Europy.

12. Jak długo ważna jest gwarancja?

Okres gwarancji dla naszych produktów wynosi dwa lata od daty montażu.

13. Jak uzyskać wycenę?

Aby usprawnić proces wyceny, sugerujemy skorzystanie z formularza dostępnego na stronie. Po wprowadzenia niezbędnych danych wstępna wycena generowana jest automatycznie, co pozwala na zapoznanie się z nią natychmiast.

14. Czy sprzedajecie produkty bez montażu?

Tak, istnieje możliwość zamówienia produktu bez usługi montażowej.
Produkt w zależności od gabarytów oraz ilości elementów, zostaje zapakowany, i zabezpieczony na czas transportu. Preferujemy odbiór osobisty lub samodzielną organizację transportu, ale jeśli będzie taka potrzeba, możemy produkty dowieźć za dodatkową opłatą.
W razie wątpliwości co do samego montażu zawsze służymy radą.

15. Na jakim etapie budowy możliwe jest wykonanie pomiaru?

Nie można wykonać dokładnego pomiaru, dopóki nie zostały wykonane tynki na ścianach i wylewka podłogowa. Najlepiej jednak przeprowadzać pomiar, gdy podłoga jest już finalnie wykończona.

16. Z jakim wyprzedzeniem należy umawiać pomiar?

Jeżeli na danym etapie możliwe jest dokonanie pomiaru, pomiar w zależności od miejsca inwestycji dokonywany jest zazwyczaj od 1 do 10 dni roboczych.
Termin pomiaru uzależniony jest od dostępności Państwa, naszych projektantów, jak i stanu inwestycji na dany moment.

17. Czy posiadają Państwo produkty dostępne od ręki?

Nie, wszystkie nasze produkty są wytwarzane pod indywidualne zamówienie, a więc na konkretny wymiar.

18. Czy istnieje możliwość zakupu na raty?

Niestety na ten moment nasza firma nie oferuje tego typu możliwości.

19. Gdzie mam zgłosić reklamację?

Reklamację należy zgłosić do nas drogą mailową niezwłocznie po wykryciu ewentualnej usterki.

20. Gdzie można zobaczyć dostępne kolory lakieru proszkowego?

Dostępne są wszystkie z ogólnodostępnej palety RAL, którą bez problemu znajdą Państwo w internecie, sklepach budowlanych lub w naszej siedzibie. Proszę mieć na uwadze, iż kolory wyświetlane na monitorze, mogą nieco odbiegać od efektu końcowego.

21. Ile czasu zajmuje montaż?

Czas montażu uzależniony jest od wielkości, oraz charakteru zlecenia.

Na tle dotychczasowych doświadczeń możemy ocenić, iż większość zleceń udaję się zamontować w przeciągu 1-2 dni roboczych.

22. Jak przygotować się do montażu?

Pierwszą z czynności, które należy dokonać, przed spodziewanym montażem jest, zapewnienie monterom swobodnego przejścia z produktami, oraz miejsca do pracy.
W obrębie montażu nie powinny znajdować się rzeczy, które utrudniałyby poruszanie się, lub byłyby narażone na uszkodzenia, zapylenie etc.

23. Czy ogrzewanie podłogowe przeszkadza w montażu?

Idealnym rozwiązaniem byłoby nie umieszczać rurek ogrzewania podłogowego w miejscu przyszłego montażu, aby uniknąć ewentualnej kolizji. Co, jednak jeśli ogrzewanie podłogowe jest już położone? Mamy na to dwa rozwiązania. Najbezpieczniej jest dopłacić za badanie przeprowadzenia rurek, które możemy wykonać w dniu montażu – wtedy bierzemy pełną odpowiedzialność za montaż do podłogi z ogrzewaniem podłogowym. Możemy również wykonać montaż bez przeprowadzenia pomiaru. Montujemy wtedy płycej, jednak nie bierzemy na siebie odpowiedzialności za ewentualny kontakt z rurkami ogrzewania podłogowego. Mamy duże doświadczenie w takim montażu i ryzyku kontaktu jest bardzo małe, jednak dla pewności, zalecamy zawsze zlecić dodatkowe badanie.

24. Czy da się zlokalizować rurki ogrzewania podłogowego podczas montażu?

Dysponujemy profesjonalnym sprzętem, który umożliwia zlokalizowanie rurek ogrzewania podłogowego. Ogrzewanie musi być sprawne oraz odpowiednio wcześniej uruchomione. Usługa ta jest dodatkowo płatna. Zamówienie usługi zależy zgłosić minimum dzień przed montażem.

SCHODY

1. Czy otrzymam projekt przed rozpoczęciem produkcji?

Każdy klient przed wykonaniem zlecenia dostaje od nas drogą mailową projekt do akceptacji. Jeżeli wszystko się zgadza i nie wnoszą Państwo żadnych uwag, projekt trafia na produkcję. Jeśli jakieś uwagi się pojawią, korygujemy projekt bez dodatkowych opłat. Najczęściej jednak klienci są zadowoleni z pierwszej propozycji naszych architektów.

2. Czy wykonujecie inne wzory produktów niż te dostępne na stronie?

Jesteśmy otwarci na pomysły klientów, aczkolwiek możliwość wykonania produktu możemy ocenić dopiero po zapoznaniu się z projektem/koncepcją.

3. Jaki rodzaj wykończenia drewna wybrać: olej, czy lakier?

Wykończenie lakierem zabezpiecza stopnie przed uszkodzeniami mechanicznymi. Natomiast wykończenie olejem wydobywa większą głębię koloru z drewna. Oba zabezpieczenia chronią drewno przed wilgocią. Rodzaj wykończenia drewna zależy tylko od Państwa preferencji. Oferujemy wykończenie olejem bezbarwnym lub lakierem w dowolnym kolorze z naszej palety. Możemy również dobrać większość niestandardowych kolorów (spoza palety) wedle życzenia, na podstawie dostarczonej próbki, tak aby pasowały idealnie np. do koloru podłogi.

4. Jaka grubość stopni jest najlepsza?

Standardowa grubość naszych stopni drewnianych to 40 mm i taką grubość polecamy. Zapewnia ona stabilność i wytrzymałość stopni na ugięcia. Na życzenie klienta możemy wykonać stopnie o większym przekroju, jeśli mamy uzyskać masywniejszy efekt wizualny.

5. Czy istnieje możliwość obejrzenia Państwa produktów przed złożeniem zamówienia?

Oczywiście. Posiadamy niewielką ekspozycję w siedzibie firmy, jak i produkty czekające na magazynie na montaż. Przed ewentualną wizytą prosilibyśmy o kontakt telefoniczny-stany magazynowe produktów są zmienne, więc na bieżąco będziemy mogli określić czy dany produkt jest obecnie na stanie.
Część naszych produktów można obejrzeć również w Showroomach – wszystkie lokalizacje znajdują się na naszej stronie głównej www.spaw-man.pl.

6. Jakie są zalety lakieru proszkowego w wykończeniu w drobnej strukturze?

Lakier proszkowy charakteryzuje się jednolitą matową powłoką nieporównywalnie trwalszą od innych form lakierowania. Jest odporniejszy na uszkodzenia mechaniczne, działanie czynników atmosferycznych, czy chemicznych. Mniej widać na nim ewentualne rysy, przetarcia powstałe w wyniku eksploatacji, a także w przypadku większych uszkodzeń łatwiej jest uzupełnić ewentualne ubytki na miejscu, bez konieczności demontażu elementu i ponownego lakierowania całości.
Lakier o drobnej strukturze jest matowy, dzięki czemu jest łatwiejszy w utrzymaniu czystości i mniej odznaczają się na nim ślady palców w porównaniu do lakieru gładkiego.

7. Czy lakier proszkowy o drobnej strukturze jest łatwy w czyszczeniu?

Drobna struktura lakieru powoduje, że zdecydowanie mniej widać na nim kurz i odciski palców w porównaniu do lakieru gładkiego. Lakier strukturalny nie sprawia trudności w czyszczeniu. Zazwyczaj wystarczy przetrzeć element ściereczką wykonaną z mikrofibry, z dodatkiem wody, lub neutralnych środków czyszczących.

8. Jakie są terminy realizacji?

Standardowy termin realizacji zlecenia od daty zaakceptowania projektu wynosi 8-12 tygodni, rozbieżność ta wynika z aktualnej ilości zleceń, oraz rodzaju Państwa zamówienia.

9. Ile czasu czeka się na projekt?

Większość projektów dostarczmy do klienta drogą mailową w przeciągu 10 dni roboczych, licząc od dnia przeprowadzenia pomiaru u klienta.

10. Ile czasu czeka się na pomiary?

W miarę dostępności Państwa, jak i naszych projektantów staramy się przeprowadzić pomiar jak najszybciej, zazwyczaj następuje to w przeciągu kilku dni roboczych.

11. Czy uda się dopasować kolor stopni do istniejącej podłogi?

Jeżeli interesuje Państwa inna barwa niż dostępne w naszej palecie udostępnionej na stronie, istnieje możliwość doboru barwy wykończenia stopni drewnianych na podstawie dostarczonej przez Państwa próbki istniejącej podłogi. Jest to dodatkowo płatna usługa.

12. Czy zaprojektowane schody będą wygodne?

Nasi projektanci kładą szczególny nacisk na ergonomię użytkowania naszych produktów. Jeżeli tylko pozwala na to ilość miejsca dostępnego na konstrukcję, nasze schody wykonywane są według ogólnie przyjętych międzynarodowych norm, co pozwala na ich wygodne użytkowanie.

13. Jakie schody do mojego domu? Proste, zabiegowe czy z podestem?

Miejsce pod schody przygotowywane są na etapie projektu budynku i w wielu przypadkach rodzaj schodów (proste/zabiegowe/z podestem/z podwójnym podestem) został z góry ustalony przez architekta. Taka informacja najczęściej znajduje się w projekcie mieszkania/domu. Jeśli nie mają Państwo takiej informacji, pomożemy dobrać typ schodów na podstawie dostępnej przestrzeni. Schody projektujemy wedle międzynarodowych norm ergonomicznych i staramy się pogodzić oczekiwania klienta, wraz z wygodą użytkowania.
Po ustaleniu typu schodów wybierają Państwo kształt policzka, rodzaj balustrad, kolor stopni oraz konstrukcji według własnych upodobań.

14. Czy oferują Państwo montaż za granicą?

Tak, oferujemy montaż naszych produktów na terenie całej Europy.

15. Jak długo ważna jest gwarancja?

Okres gwarancji dla naszych produktów wynosi dwa lata od daty montażu.

16. Jak uzyskać wycenę?

Aby usprawnić proces wyceny, sugerujemy skorzystanie z formularza dostępnego na stronie. Po wprowadzenia niezbędnych danych wstępna wycena generowana jest automatycznie, co pozwala na zapoznanie się z nią natychmiast.

17. Czy sprzedajecie produkty bez montażu?

Tak, istnieje możliwość zamówienia produktu bez usługi montażowej.
Produkt w zależności od gabarytów oraz ilości elementów, zostaje zapakowany, i zabezpieczony na czas transportu. Preferujemy odbiór osobisty lub samodzielną organizację transportu, ale jeśli będzie taka potrzeba, możemy produkty dowieźć za dodatkową opłatą.
W razie wątpliwości co do samego montażu zawsze służymy radą.

18. Z jakim wyprzedzeniem należy umawiać pomiar?

Jeżeli na danym etapie możliwe jest dokonanie pomiaru, pomiar w zależności od miejsca inwestycji dokonywany jest zazwyczaj od 1 do 10 dni roboczych.
Termin pomiaru uzależniony jest od dostępności Państwa, naszych projektantów, jak i stanu inwestycji na dany moment.

19. Jak przygotować się do montażu?

Pierwszą z czynności, które należy dokonać przed spodziewanym montażem, jest, zapewnienie monterom swobodnego przejścia z produktami, oraz miejsca do pracy.
W obrębie montażu nie powinny znajdować się rzeczy, które utrudniałyby poruszanie się, lub byłyby narażone na uszkodzenia, zapylenie etc.

20. Czy posiadają Państwo produkty dostępne od ręki?

Nie, wszystkie nasze produkty są wytwarzane pod indywidualne zamówienie, a więc na konkretny wymiar.

21. Czy istnieje możliwość zakupu na raty?

Niestety na ten moment nasza firma nie oferuje tego typu możliwości.

22. Gdzie mam zgłosić reklamację?

Reklamację należy zgłosić do nas drogą mailową niezwłocznie po wykryciu ewentualnej usterki.

23. Gdzie można zobaczyć dostępne kolory lakieru proszkowego?

Dostępne są wszystkie z ogólnodostępnej palety RAL, którą bez problemu znajdą Państwo w internecie, sklepach budowlanych lub w naszej siedzibie. Proszę mieć na uwadze, iż kolory wyświetlane na monitorze, mogą nieco odbiegać od efektu końcowego.

24. Ile czasu zajmuje montaż?

Czas montażu uzależniony jest od wielkości, oraz charakteru zlecenia.

Na tle dotychczasowych doświadczeń możemy ocenić, iż większość zleceń udaję się zamontować w przeciągu 1-2 dni roboczych.

25. Na jakim etapie budowy możliwe jest wykonanie pomiaru?

Nie można wykonać dokładnego pomiaru, dopóki nie zostały wykonane tynki na ścianach i wylewka podłogowa. Najlepiej jednak przeprowadzać pomiar, gdy podłoga jest już finalnie wykończona.

26. Czy ogrzewanie podłogowe przeszkadza w montażu?

Idealnym rozwiązaniem byłoby nie umieszczać rurek ogrzewania podłogowego w miejscu przeszłego montażu, aby uniknąć ewentualnej kolizji. Co, jednak jeśli ogrzewanie podłogowe jest już położone? Mamy na to dwa rozwiązania. Najbezpieczniej jest dopłacić za badanie przeprowadzenia rurek, które możemy wykonać w dniu montażu – wtedy bierzemy pełną odpowiedzialność za montaż do podłogi z ogrzewaniem podłogowym. Możemy również wykonać montaż bez przeprowadzenia pomiaru. Montujemy wtedy płycej, jednak nie bierzemy na siebie odpowiedzialności za ewentualny kontakt z rurkami ogrzewania podłogowego. Mamy duże doświadczenie w takim montażu i ryzyku kontaktu jest bardzo małe, jednak dla pewności, zalecamy zawsze zlecić dodatkowe badanie.

27. Czy da się zlokalizować rurki ogrzewania podłogowego podczas montażu?

Dysponujemy profesjonalnym sprzętem, który umożliwia zlokalizowanie rurek ogrzewania podłogowego. Ogrzewanie musi być sprawne oraz odpowiednio wcześniej uruchomione. Usługa ta jest dodatkowo płatna. Zamówienie usługi zależy zgłosić minimum dzień przed montażem.